PROPANAUTOMAT • OFTE STILTE SPØRSMÅL

BANKTRANSAKSJONEN MIN ER IKKE GODKJENT

Det kan være flere grunner til dette.

Mangel på internettforbindelse – vi overvåker maskinene på nettet og tar grep hvis problemet vedvarer. Hvis du kontakter oss på tlf +47 453 33 333, kan det avklares.

Hvilken type kort bruker du? Visa og MasterCard kan brukes i våre maskiner.

Feil på betalingsterminal. Prøv contactless på salgsautomaten. Fra tid til annen har vi en utfordring med kortleseren på noen maskiner, og de må rengjøres for å kunne lese kortet. Da er contactless betaling et alternativ.

HVORFOR MÅ JEG OPPGI BANK-/KREDITTKORTOPPLYSNINGER I STARTEN AV KJØPSPROSESSEN?

Kortet er nødvendig i en tidlig fase av sikkerhetsmessige årsaker, automatdøren kan ikke åpnes før identifikasjonen er gjort.

Kortet ditt vil imidlertid bli belastet først etter at kjøpet er ferdig.

Du kan sette inn din tomme sylinder.

Displayet guider deg videre, “Prisliste” viser deg hvilke sylindere som byttes og er tilgjengelige.

Døren åpnes, sett inn den tomme sylinderen.

Du får den fulle sylinderen tilbake.

JEG TRENGER EN KVITTERING FOR KJØP. HVORDAN FÅR JEG DET?

Du kan få det ved å oppgi din epost på slutten av din transaksjon på automaten så får du den direkte inn i din mailboks. Eller ring oss og oppgi din kontaktinformasjon og hvor du kjøpte propan, hvilken dato, samt de siste 5 sifrene på kortet som ble brukt, så sender vi en kjøpskvittering på e-post til deg.

HVOR KAN JEG KJØPE GASSFLASKER SOM IKKE SELGES I PROPANAUTOMATER?

Du kan se alle våre propanforhandlere i delen “Hvor kan jeg kjøpe” på my.aga.com

JEG FIKK FEIL PRODUKT FRA PROPANAUTOMATEN. HVA GJØR JEG?

Vi kan skifte ut gassflasken din, men trenger dokumentasjon på når og hvor den ble kjøpt.

Vennligst kontakt kundeservice via e-post.

E-post: propan@24-7propan.no

HVILKE GASSFLASKER KAN JEG KJØPE/BYTTE UT?

Du finner denne informasjonen på skjermen ved å trykke på Prisliste – Kjøp eller bytt ut.

AUTOMATEN ER I UTSTAND. HVEM SKAL JEG KONTAKTE?

Vi overvåker salgsautomatene våre kontinuerlig online. Vi mottar automatiske varsler og følger dem opp med nødvendige tiltak. Det kan være forskjellige grunner til at maskinen ikke er i drift.

JEG FÅR IKKE TIL Å KJØPE FRA PROPANAUTOMATEN

Hva er det som vises på displayet? Som regel står problemet forklart.

Er maskindøren ordentlig lukket? Hvis den ikke er ordentlig lukket, kan du ikke fortsette. Døren må lukkes ordentlig, helst med litt kraft.

Hvilken type sylinder prøver du å bytte? Propanautomatene godtar ikke alle typer propanflasker. Hvis sylinderen ikke er godkjent/anerkjent, åpnes døren slik at du kan ta ut sylinderen. Trykk på prislisten på skjermen for å se alle godkjente sylindere.

Displayet guider deg videre, “Prisliste” viser deg hvilke sylindere som byttes og er tilgjengelige.

Døren åpnes når du kan sette inn den tomme sylinderen eller få en ny full.

SE HVORDAN DET GJØRES

Det er enkelt å kjøpe en ny gassflaske eller bytte en tom flaske til en full. Følg instruksjonene på automatens skjerm.

Se hvordan det gjøres i denne filmen fra AGA!